Veel gestelde vragen
Gegevens Eickemeyer
Het kantoor van Eickemeyer is op werkdagen geopend van 08.30 tot 17.00 uur. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 16.30 uur. Op feestdagen is het kantoor gesloten.
Bezoek en retouradres:
Eickemeyer - Medische Techniek voor Dierenartsen
Bellweg 44
4104 BJ Culemborg
Telefoon: +31 (0)345- 589400
Fax: +31 345- 589401
Email: info@eickemeyer.nl
BANK: ING 65.59.22.458
BTW: NL814486472B01
KVK: 11061350
IBAN: NL27 INGB 0655 9224 58
BIC: INGBNL2A
Onze contactgegevens zijn tevens terug te vinden in onze catalogus.
Wij hechten veel waarde aan persoonlijke service, wij helpen u dus graag met uw vraag.
U kunt eenvoudig telefonisch of per mail contact met ons opnemen. Het is ook mogelijk om ons contactformulier in te vullen. Mochten wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan zoeken wij het even voor u uit.
Onze algemene voorwaarden staan hier.
Ook worden ze vermeld achterin onze catalogus.
Eickemeyer Benelux verzorgt op kleine schaal cursussen. Deze zijn, mits van toepassing, te vinden op de website onder het kopje 'cursussen'. Momenteel verzorgen wij conferenties in samenwerkking met GST-Anacura en Orthopaedics onder de naam Conference on Current Veterinary Practices. Deze conferentie beoogt paardendierenartsen samen te brengen om de laatste inzichten omtrent veterinaire chirurgie, medische beeldvorming, geneesmiddelen en behandelingen op paardengebied te bespreken. De conferentie is geregistreerd bij de Orde van Dierenartsen (NGROD), en daarom zullen studiepunten worden toegekend.
Hoofdkantoor Eickemeyer Duitsland heeft een groot cursuscentrum waar vele Nederlandse dierenartsen aan deelnemen. Het actuele aanbod is online te vinden op www.eickemeyer.de onder het kopje 'Seminare'.
Natuurlijk kunt u ook altijd telefonisch contact met ons opnemen over de mogelijkheden.
Product
Kan ik jullie producten ook online raadplegen?
Jazeker, kijk op www.eickemeyer.nl onder het kopje 'Webshop'. Door in te loggen met uw klantnummer en wachtwoord kunt u alle prijzen zien en producten online bestellen. Mocht u nog geen klantnummer hebben dan kunt u deze hier digitaal aanvragen.
Hebben jullie ook aanbiedingen?
Iedere maand brengen wij een aantrekkelijke maandaanbieding uit. Daarnaast verschijnt er 3 á 4 keer per jaar een speciale brochure vol nieuwe producten en interessante aanbiedingen.
Wilt u op de hoogte blijven van onze aanbiedingen? Mail ons, dan voegen wij u toe aan ons adressenbestand.
Wat kost product X?
De prijs van een product is op enkele manieren terug te vinden:
- U kunt de prijzen opzoeken in onze catalogus.
- U kunt de webshop raadplegen.
- U kunt contact opnemen met een van onze medewerkers om de prijs op te vragen.
Wat betekent p.o.a.?
De afkorting p.o.a. staat voor prijs op aanvraag, dit betekent dat u de actuele prijs via het kantoor kunt opvragen.
Leveren jullie ook producten die niet in de catalogus staan?
Ons assortiment is continue in beweging door nieuwe technologische ontwikkelingen. Als u een product niet kunt vinden kunt u het beste even contact met ons opnemen. Wij kunnen nakijken of wij het product wat u zoekt toch kunnen leveren.
Kan ik bij jullie ook een offerte opvragen?
Dit is mogelijk. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken.
Is de installatie en uitleg van een product bij de prijs inbegrepen?
De installatie en uitleg van een apparaat zit niet standaard in een prijs inbegrepen.
Dit is afhankelijk van de onderlinge afspraken die gemaakt zijn.
Is het mogelijk op locatie een demonstratie te krijgen?
Ja, dit is bij de meeste producten mogelijk. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Bestelling
Hoe kan ik bij jullie bestellen?
Bestellen bij Eickemeyer is heel eenvoudig.
- U kunt eenvoudig online bestellen. Heeft u nog geen inlogcode? Neem dan even contact met ons op.
- U kunt telefonische bestellen door te bellen naar +31 (0)345-589400. Houdt uw klantnummer en artikelnummer(s) bij de hand dan kunnen wij u snel helpen.
- U kunt uw bestelling per mail plaatsen door te mailen naar info@eickemeyer.nl
Zet bij uw bestelling duidelijk de gegevens van uw kliniek en de artikelnummers van onze producten.
- U kunt uw bestelling faxen naar +31 345- 589401.
Zet bij uw bestelling duidelijk de gegevens van uw kliniek en de artikelnummers van onze producten.
Waar kan ik mijn klantnummer vinden?
Uw klantnummer staat vermeld bovenaan uw rekeningen. Als u deze bij het plaatsen van uw bestelling of het stellen van vragen bij de hand houdt dan kunnen wij u sneller van dienst zijn.
Waarvoor dienen de artikelnummers?
Bij ieder artikel in onze catalogus staat een specifiek en uniek artikelnummer vermeld.
Dit is (meestal) een dik gedrukt 6-cijferig nummer. Dit nummer correspondeert in ons systeem met het door u gewenste artikel.
Leveren jullie uit voorraad?
Ons hoofdmagazijn bevindt zich in Duitsland, vanuit hier leveren wij 95% uit eigen voorraad. Enkele specifieke producten hebben wij ook in ons magazijn in Nederland op voorraad liggen.
Waarom leveren jullie vanuit Duitsland?
Ons hoofdkantoor en magazijn bevinden zich in het wereldwijde centrum van de instrumentmakerij in Tuttlingen - Duitsland. Door deze locatie kunnen wij onze producten voor een aantrekkelijke prijs produceren. Door onze wereldwijde distributie zijn wij in staat om groot in te kopen en de prijzen laag te houden. Bovendien kunnen wij op deze locatie een groot assortiment op voorraad houden en hierdoor snel uitleveren. Vele voordelen, ook voor u.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten? (levertijd)
Producten op voorraad worden doorgaans binnen 2 á 3 werkdagen geleverd.
Onze medewerkers kunnen (op aanvraag) zien of een product op voorraad ligt op het moment dat u het bestelt. Natuurlijk komt het toch wel eens voor dat een artikel op is.
In dit geval wordt het artikel in back-order geplaatst en zal het artikel zo spoedig mogelijk aan u uitgeleverd worden.
Ik heb een product met spoed nodig, wat nu?
U kunt in dit geval het beste meteen telefonisch contact met ons op te nemen. Als een product bij ons op voorraad is kunnen wij, tegen extra betaling, een bestelling met Express versturen waardoor deze binnen 1 werkdag geleverd zal worden.
Wat is de status van mijn bestelling?
Als u uw bestelling online heeft geplaatst dan sturen wij u een mail met de status van uw order zodat u precies weet wanneer u uw producten kunt verwachten. Heeft u uw bestelling anders geplaatst dan kunt u de huidige status het beste even navragen bij een van onze medewerkers.
Waar kan ik mijn rekening vinden?
De rekening bevindt zich bovenop het pakket die u ontvangt. Het is de bedoeling dat u deze rekening verwijdert van het pakket zodat deze niet verloren raakt. U bent hier zelf verantwoordelijk voor.
Als u een bestelling via de webshop heeft geplaatst dan kunt u in 'uw account' tevens uw order gegevens terugvinden.
Transport
De verzendkosten voor bestellingen onder de € 75,- bedragen € 6,75.
De verzendkosten voor Express zijn afhankelijk van de grootte en zwaarte van het pakket.
Deze verzendkosten zijn niet geldig voor distributeurs.
Bij een orderbedrag van minimaal 75- euro (excl. BTW) zal uw order zonder verzendkosten verstuurd worden. Deze regeling geldt niet voor distributeurs.
Retour en garantie
Wij hanteren een 14 dagen 'niet goed - geld terug' garantie. Als u een product retour wilt sturen dient u even telefonisch contact met ons op te nemen. Wij kunnen u dan informeren over de procedure voor deze retourzending.
Let er wel op dat producten altijd nieuw en in de originele, onbeschadigde verpakking dienen te zitten. Speciaal bestelde artikelen vallen buiten deze regeling (artikelen die beginnen met SO11500…)en kunnen doorgaans niet geretourneerd worden.
Als wij uw product retour hebben ontvangen op het kantoor zullen wij beoordelen of het product voldoet aan de eisen van retourzending. Als het product nieuw en in de originele, onbeschadigde verpakking zit dan zullen wij een credit voor u aanmaken. U zult via de post deze credit van ons ontvangen.
Als u deze rekening al betaald had dan zullen wij dit bedrag terugstorten. Als deze rekening nog niet betaald was dan zullen wij ook niets uitbetalen.
Eickemeyer - Medische Techniek voor Dierenartsen
Bellweg 44
4104 BJ Culemborg
Let erop: zonder retourformulier kunnen wij de retourzending niet in behandeling nemen.
Op de meeste producten is het garantietermijn 1 jaar. Maar de garantiebepaling is niet bij ieder product hetzelfde. Om zeker te zijn welke garantie op uw product geldt kunt u het beste even bij onze medewerkers informeren.
Reparatie en onderhoud
Dit is bij de meeste producten in ons assortiment zeker mogelijk. Onze technische dienst zal langskomen om alles te controleren. Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen
Dit kan, als dit telefonisch met ons is overeengekomen.
Om de afhandeling van reparaties zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van een reparatieformulier. Dit formulier kunt u vinden onder het kopje 'Service'.
U dient deze bij iedere reparatie inzending zo volledig mogelijk in te vullen en met het apparaat mee te sturen. Bij het ontbreken van dit formulier kan de reparatie serieuze vertraging oplopen of mogelijk niet in behandeling worden genomen.
Ja, voor € 10,75 kunt u uw botte messen, scharen, lepels, curetten, tangen etc. bij ons laten slijpen. Gemiddeld heeft u uw ingezonden items weer binnen 5-7 werkdagen thuis.
Ook scheerkoppen kunnen wij slijpen voor € 16,15 per scheerkop. Deze sturen wij door naar de fabrikant. De reparatietijd bedraagt tussen de 9 -14 werkdagen.
Uitzondering hierop zijn de Isis en Vega scheerkop, deze kunnen niet geslepen worden.
Showroom
Op afspraak is het mogelijk om te komen kijken naar een product. Onze showroom is echter klein daarom is het van belang dat wij tijdig weten waar u naar zou willen komen kijken zodat wij dit artikel voor u klaar hebben staan om te bezichtigen.
In sommige gevallen is dit mogelijk. Neem hiervoor even contact op met een van onze medewerkers om de mogelijkheden te bespreken.
Eickemeyer Nederland heeft een beperkt aantal aan tweedehands artikelen. Mocht u iets zoeken vraag het dan even na zodat wij u kunnen informeren over onze huidige mogelijkheden.
Webshop
Ja, kijk hiervoor op de site onder het kopje ‘Webwinkel’.
U kunt uw wachtwoord opnieuw opvragen door te klikken op 'wachtwoord vergeten'. Vul hier uw email adres en klantnummer (gebruikersnaam) in zodat wij het wachtwoord kunnen toesturen.
U kunt uw gegevens wijzigen door in te loggen met uw klantnummer (gebruikersnaam) en uw wachtwoord. Open vervolgens 'uw account'. Dit vindt u door rechts onder uw naam te klikken.
iDeal: Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Zodra de betaling via iDeal gelukt is nemen wij uw bestelling direct in behandeling. Betalen via iDeal is gratis.
Mr Cash: Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen België. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Betalen via Mr Cash is gratis.
Paypal: Als je kiest voor betalen via PayPal dan betaalt u door middel van een directe, wereldwijde online betaalservice. Door te betalen via PayPal kiest u voor een snelle, veilige en betrouwbare manier om te betalen via je PayPal rekening, creditcard of normale bankrekening. Om te betalen via PayPal heeft u een gratis PayPal account nodig.
Als u die nog niet heeft kunt u deze binnen enkele minuten aanmaken op de website van PayPal. Bij betalingen via PayPal wordt een toeslag van 3,4% over het totaalbedrag berekend.
Op rekening: U kunt een bestelling ook gewoon op rekening laten versturen zodat u deze bij ontvangst zelf kunt overmaken zoals u bij een normale bestelling ook van ons gewend bent. Er zijn geen extra kosten verbonden aan bestellingen op rekening.
Indien u al klant bij ons bent kunt u het beste even contact met ons opnemen zodat wij u uw gebruikersnaam (klantnummer) en wachtwoord kunnen toesturen. Als u nog geen klant bent bij ons dan dient u zich eerst bij ons te registeren voordat toegang op de webshop mogelijk is. U kunt dit eenvoudig doen door uw gegevens hier in te vullen.